המדריך לרכישת חדרי אמבטיה בסגנון פרובנס

רכישת חדרי אמבטיה מעוצבים בסגנון פרובנס הנה פעולה מאתגרת שכן הם שונים מכל מה שהכרתם: הברזים ברובם חומים או מוזהבים במקום כסופים, על הקירות יש בריקים או לבנים אחרות – בתור חיפוי פנימי, והתקני התאורה אפילו מעוצבים (וכמובן מוגנים ממים בשל היותם מעוצבים בחדר אמבטיה).
 
הקירות
 
על הקירות להיות מחופים בחיפוי המזכיר את פרובנס שזה אומר בעיקר – חיפוי לבנים. הלבנים יכולות להיות שחורות, ורודות (סגנון בריקים), לבנות או אפורות, אך חשוב, לפני שמזמינים התקנה שלהן – לוודא שהקיר יבש, עמיד, ללא סדקים, צבוע ומוכן למצב בו הוא מאבד את מרחב הנשימה הישיר שלו: הדבקת טפטים או חיפויים על קיר לא יציב הוכחה כמסכנת את הקיר מה  שכמובן מסכן את יציבות הבית.
 
התקני הרחצה והברזים
 
התקנים בעלי צבעים כהים, כולל במקומות שברור כשמש שהם לא צריכים להיות כהים בדרך כלל. ברזים, למשל, נמכרים כשהם בצבע שקוף או לבן, וכאן – בעיצוב פרובנס היא ייראו שונה, ייצבעו בצבעים כהים, שחורים, חומים, ואפילו מוזהבים. האמבטיה עצמה – מיותר לציין שלא צריכה בהכרח להיות לבנה. ניתן לבחור אמבטיות בצורות וצבעים שונים ואפילו בגדלים שאינם הגדלים הסטנדרטיים של האמבטיה האליפטית-מלבנית בדרך כלל. אמבטיות יצופו בדרך כלל באמייל או באקריל.
 
הקרמיקה של חדר האמבטיה
 
קרמיקה כהה. התקני הקרמיקה יימצאו בחדר האמבטיה במקום הבריקים באזורים הסמוכים להתקן הרחצה, ממש כשם שבמטבח בסמוך לשיש יש חיפויי שיש. ניתן לבחור בגרניט בצבעים כהים, זהו החיפוי שיתיישב הכי טוב עם סגנון פרובנס וישמש המשך לעיצוב הבריקים שעל הקירות באזורים המרוחקים מהתקני הרחצה.
 
התאורה
 
חדר אמבטיה בסגנון פרובנס מכיל התקני תאורה מיוחדים שלא נראים כמו אלו המודרניים ומנגד לא מדובר בנברשת סלונית נמוכה ומסוכנת לשהייה בסביבת מים, אלא בתאורה שהיא מעין שילוב כלאיים של השניים, מעובה בהגנה נגד פגיעת מים. בנוסף, יש רכיבי תאורה צדיים בסגנון פרובנס עתיק: מנורות נורה שנראות כמו מנורות פתיל עתיקות מבחינת עיצוב בית המנורה.
 
הזמנה והתקנה
 
חשוב לקבוע מועד בו תהיו נוכחים בדירה זמן רב לבדיקת התוצרים ודיווח על תקלות. התרחשה תקלה? החברה המספקת תתקן אותה בלי לגרוע מזמנכם.
 
אהבתם את חדר האמבטיה החדש שלכם? ספרו עלינו לחבריכם!